Довівши свою стійкість у 2022 році, Škoda з оптимізмом дивиться у майбутнє. На щорічній пресконференції Голова Правління Škoda Auto Клаус Целлмер розкрив деякі плани компанії.
Очікувалося, що 2022 рік буде дуже складним для автомобільної промисловості. На додаток до постійних труднощів у ланцюгах постачання, зокрема у секторі чіпів, ситуацію ускладнило вторгнення Росії в Україну.
Голова Правління Škoda Auto Клаус Целлмер розпочав свій виступ із відзначення величезного впливу жахливої війни та катастрофічної гуманітарної кризи як на діяльність і фінансові результати компанії, так багатьох людей особисто. «Для нас у Škoda було зрозуміло, що ми зробимо все можливе для людей в Україні і для тих, хто шукає захист у Чеській Республіці», – сказав він. Протягом минулого року Škoda Auto вклала значні зусилля в логістичну підтримку, розгортання освітніх та інтеграційних програм для українців, разом зі значними пожертвами. Клаус Целлмер відзначив, що надзвичайно пишається солідарністю, яку продемонструвала Škoda і дякує всім, хто допомагав і продовжує це робити. Разом з українськими постачальниками вдалося створити паралельне виробництво автомобільних джгутів у країнах Європи та Північної Африки, а завдяки українському постачальнику Škoda компанії «Єврокар» – відновити у червні виробництво на заводі у с. Соломоново.
Після зупинки виробництва у Росії та припинення імпорту Škoda мала прийняти непросте для неї рішення про подальшу долю цього ринку, за який вона відповідає в рамках концерну Volkswagen Group. Щодо заводу у Калузі Клаус Целлмер підтвердив наміри компанії продати бізнес третій стороні і висловив сподівання, що угода незабаром буде підписана.
«Škoda Auto демонструвала свою стійкість протягом 2022 року. Незважаючи на різноманітні виклики, з якими стикається наша галузь, ми визначили наш стратегічний фокус», — сказав Клаус Целлмер. За його словами, майбутнє чеського автовиробника ґрунтується на кількох стовпах.
Електрична мобільність і стійкість
Одним із цих стовпів є акцент на електромобільності, який набуває усе більшої ваги. У травні минулого року компанія запустила виробництво акумуляторів для автомобілів на платформі MEB у Млада-Болеславі, а цього року розширить свої потужності до 1500 акумуляторних модулів на день.
До 2026 року Škoda випустить ще три електромобілі, які розширять портфель електромобілів на різні класи – від малих і компактних автомобілів до семимісної моделі.
Компанія продовжує приділяти велику увагу екологічності. І не тільки вдома в Чехії. Наприклад, нещодавно введена в експлуатацію сонячна установка на заводі в Пуні, Індія, покриватиме до 30% енергоспоживання заводу.
Перетинаючи земну кулю
Škoda також зосереджується на розширенні своєї присутності на міжнародних ринках у рамках наступного рівня – Стратегії Škoda 2030. В Індії їй вдалося більш ніж подвоїти поставки автомобілів минулого року (зростання на 127,7% у порівнянні з попереднім роком). Тепер чеський автовиробник прагне посилити свою присутність на ринках за межами Південно-Східної Азії. Цього року Škoda виходить на стратегічно важливий в’єтнамський ринок, який, як очікується, прокладе шлях до зростання на інших ринках АСЕАN. У цьому випадку чеський автовиробник використовуватиме свою близькість до Індії. Іншим регіоном, де Škoda бачить потенціал зростання, є Близький Схід.