Škoda Auto показує чудові результати в першому кварталі, зміцнюючи позиції на європейському ринку

Škoda Auto розпочала 2024 р. зі стабільними фінансовими результатами та результатами продажів. Попит на авто Škoda залишається високим: за перші три місяці 2024 року автовиробник поставив 220 500 автомобілів по всьому світу (+5,2%). Рентабельність продажів (RoS) залишається високою та досягає рівня 8,1%, чистий грошовий потік — 457 мільйонів євро (+10,7%). У першому кварталі відбулося помірне зниження доходу від продажів на 3,2%, що склало 6 574 млн євро порівняно з попереднім роком, а операційний прибуток склав 535 млн євро, що становить зниження на 1,3%. Частково це було пов’язано зі зростанням витрат на матеріали.

 

У Німеччині, найбільшому окремому ринку Škoda Auto, компанія поставила 43 500 автомобілів у період з січня по березень, що на 3300 одиниць більше, ніж у попередньому році. Це найвище зростання поставок для бренду в першому кварталі 2024 року. Друге та третє місце за зростанням продажів посіли Польща та Ірландія.

 

Найпопулярнішою моделлю бренду серед тих, що найчастіше купують залишається Octavia:  продано 61 200 одиниць (+36%). Виробництво оновленої версії почалося на початку квітня на головному заводі в Млада-Болеславі. Крім того, повністю електрична модель Enyaq зафіксувала глобальні поставки 14 000 одиниць, що на 12,3% більше, ніж за той самий період 2023 року.

 

Клаус Целлмер, генеральний директор Škoda Auto, каже: «Škoda Auto продемонструвала гарні показники в першому кварталі, ще раз показавши надійну бізнес-модель, побудовану на привабливих продуктах, адаптованих до повсякденного життя наших клієнтів. Після викликів останніх кількох років ми бачимо стійкий попит клієнтів і зберігаємо нашу здатність виконувати їх запити. Попри те, що майбутнє стає все більш електричним, ми підтримуємо наші моделі ICE та гібридні моделі, які разом надають клієнтам свободу вибору в епоху переходу. Наша клієнтоорієнтована стратегія допоможе збільшити частку ринку в Європі, одночасно розвиваючись на нових міжнародних ринках в Азії та на Близькому Сході».

 

Хольгер Петерс, член правління Škoda Auto з питань фінансів, інформаційних технологій і права, коментує: «Після рекордного 2023 року ми розпочали перший квартал 2024 року дуже впевнено. З операційним прибутком у розмірі 535 мільйонів євро за перші три місяці ми успішно зберегли показники на рівні, близькому до показників попереднього року, із загальним доходом у 6 574 мільйони євро. Крім того, ми досягли збільшення чистого грошового потоку на 10,7% до 457 мільйонів євро. Ці результати дозволяють нам фінансувати майбутні інвестиції з власних ресурсів. Тільки в першому кварталі ми інвестували 443 мільйони євро (+2,3%), значна частина яких пішла у майбутні продукти».

 

Мартін Ян, член правління Škoda Auto з продажу та маркетингу, додає: «Наші результати були особливо сильні на європейських ринках. Німеччина очолила ринок з найвищим абсолютним збільшенням продажів, далі йдуть Польща та Ірландія. Octavia залишається нашим бестселером, і водночас нас надихає зростаючий інтерес до нашого повністю електричного сімейства моделей Enyaq».

 

Стійкі показники в Європі: загальна частка ринку зросла

Škoda Auto збільшила свою загальну частку ринку в Європі до позначки більш ніж 5% за перші три місяці року. У першому кварталі 2024 року Німеччина залишалася найбільшим окремим ринком Škoda Auto у світі з 43 500 поставлених автомобілів. Це відповідає збільшенню на 8,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року та є найбільшим зростанням у абсолютних цифрах у всьому світі (+3325 автомобілів). Бренд збільшив свою частку ринку в Німеччині порівняно з попереднім роком до 6,3% (2023: 6,0%). Чеська Республіка, батьківщина Škoda, є другим за потужністю ринком. Тут виробник автомобілів поставив приблизно 20 300 автомобілів у першому кварталі 2024 року (+0,5%), зберігаючи явне лідерство з часткою ринку 35,2%. Великобританія є третім за величиною ринком Škoda, де поставки зросли майже на 9% порівняно з минулим роком до 18 400 автомобілів із січня по березень. До десятки найбільших ринків бренду в першому кварталі також увійшли Польща (15 000 одиниць; +15,3%), Туреччина (10 200 одиниць; +14,5%), Італія (9 600 одиниць; +13,7%), Франція (9 200 одиниць; +9,6%) та Іспанія (8600 одиниць; +18%).

 

Успіхи в Україні

За перший квартал 2024 року Škoda увійшла у рейтинг ТОП-5 серед брендів авто, що найчастіше купують в Україні. За три місяці цього року Škoda показала приріст на 31% у порівняні з цим же періодом минулого року. Щобільше, компанії вдалося зберегти свою ринкову долі на позначці 7%. Найпопулярнішими моделями у першому кварталі 2024 року стали Škoda Octavia та  Škoda Scala у своїх класах.

 

Історія успіху електромобілів триває: високий попит клієнтів на сімейство Enyaq

Сімейство Enyaq продовжує набирати обертів. Постачання по всьому світу зросло на 12,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року. У Чеській Республіці Enyaq став найбільш продаваним електромобілем, зайнявши 17,8% ринку, а у Німеччині — друге місце. Він зафіксував зростання поставок на 43,7% — найвищий показник на всіх ринках — і досяг ринкової частки в 5,0%. Крім того, Enyaq посів друге місце у Швейцарії з часткою ринку електромобілів у 7,4%,  у Фінляндії та Литві — третє місце, досягнувши частки ринку 6,3% та 6,1% відповідно.

 

Пропонуємо найкраще з обох світів: оновлення ICE та прем’єри BEV

У першому кварталі 2024 року Škoda Auto запустила виробництво оновлених версій Scala, Kamiq і Octavia, а також нового покоління Kodiaq, який буде доступний як гібрид із зарядним приводом із запасом ходу понад 100 км. Поряд з цим автовиробник систематично просуває свою кампанію електрифікації. Компактний електричний позашляховик Elroq вже зовсім скоро відсвяткує свою світову прем’єру, а компактний міський позашляховик Škoda Epiq вийде на ринки у 2026 році. У березні чеський автовиробник представив дизайн найдоступнішої моделі Skoda BEV за ціною близько 25 000 євро.

 

Škoda Auto Group* – Квартальне порівняння ключових цифр, січень – березень 2024/2023**):

 

2024 2023 Зміни у %
Доставка до клієнтів машини 220,500 209,600 +5.2
Доставка до клієнтів за виключенням Китаю машини 216,700 203,600 +6.4
Виробництво*** машини 278,500 266,600 +4.5
Продажі**** машини 268,400 275,300 -2.5
Виручка від продажів мільйонів євро 6,574 6,794 -3.2
Прибуток від основної діяльності мільйонів євро 535 542 -1.3
Рентабельність продажів % 8.1 8.0
Інвестиції мільйонів євро 443 433 +2.3
Чистий грошовий потік мільйонів євро 457 413 +10.7

 

* Škoda Auto Group включає Škoda Auto a.s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd. і до травня 2023 року до складу Групи також входило ТОВ «Фольксваген Груп Рус», фінансові результати якого включено до того часу.

** Відхилення у відсотках розраховуються з не округлених цифр.

*** Включає виробництво в Škoda Auto Group, за винятком виробництва на складальних заводах-партнерах у Китаї, Словаччині та Німеччині, але включає інші бренди групи, такі як SEAT, VW і AUDI; виробництво транспортних засобів, за винятком запчастин/повних комплектів.

**** Включає продажі Škoda Auto Group дистриб’юторським компаніям, включаючи інші бренди групи, включаючи SEAT, VW, Audi, Porsche і Lamborghini; продаж транспортних засобів, за винятком запчастин/повних комплектів.

 

Поставки по всьому світу в першому кварталі року

 

Регіон Поставки з січня по березень 2024 року Поставки 1 квартал 2023 р. / зміна в %
Західна Європа 127,700 транспортних засобів 118,400 транспортних засобів; +7.9%
Німеччина
(найбільший єдиний ринок у світі)
43,500 транспортних засобів 40,200 транспортних засобів; +8.3%
Центральна Європа 46,300 транспортних засобів 42,600 транспортних засобів; +8.6%
Чехія (внутрішній ринок) 20,300 транспортних засобів 20,200 транспортних засобів; +0.5%
Східна Європа без Росії 11,000 транспортних засобів 8,900  транспортних засобів; +23.2%
Китай 3,800 транспортних засобів 6,000 транспортних засобів; -36.6%
Індія 7,900 транспортних засобів 11,900 транспортних засобів; -33.8%
Всього (у всьому світі) 220,500 транспортних засобів 209,600 транспортних засобів; +5.2%

 

Поставки бренду Škoda клієнтам у першому кварталі 2024 року

(в одиницях, округлено, за моделлю; +/- у % порівняно з попереднім роком):

 

  • Škoda Octavia        (61,200; +36.0%)
  • Škoda Kamiq          (28,600; -11.5%)
  • Škoda Fabia            (27,600; +8.2%)
  • Škoda Karoq           (27,600; +7.9%)
  • Škoda Kodiaq         (24,400; -7.8%)
  • Škoda Scala            (15,100; +6.7%)
  • Škoda Superb        (14,100; -10.4%)
  • Škoda Enyaq          (14,000; +12.3%)
  • Škoda Kushaq        (4,300; -32.5%)
  • Škoda Slavia           (3,700; -17.0%)