Знаковий круглий логотип Škoda з крилатою стрілою вперше був зареєстрований як торгова марка в патентному бюро в Пльзені 15 грудня 1923 р. З моменту його першої появи на автомобілях з Млада-Болеслав у 1925 р. логотип зазнав лише кількох модифікацій, а його початкова візуальна концепція залишилася практично незмінною. У серпні 2022 року Škoda Auto представила комплексне оновлення свого фірмового стилю, а також переробила свій графічний знак. Це оновлення, спрямоване на покращення видимості на цифрових платформах, забезпечує більш ефектний вигляд, особливо на мобільних пристроях.
Логотип Škoda прикрашає автомобілі чеського автовиробника по всьому світу з 1920-х років. 15 грудня виповнюється 100 років з моменту його першої реєстрації в патентному бюро міста Пльзень.
«Як це часто буває з історичними подіями, сьогодні знайти абсолютно точну інформацію нелегко. Хоча існує кілька версій історії, що стоїть за логотипом із крилатою стрілою, історичні джерела містять надійні орієнтири, які дозволяють нам досить точно відтворити генезис логотипу та його подальші модифікації. Незмінний протягом тривалого часу дизайн логотипу свідчить про видатний талант дизайнерів тієї епохи» – каже Андреа Фридлова, керівник музею Škoda.
Натхненний історією, нині це глобальний знак якості «зроблено в Млада-Болеславі»
Вважається, що крилата стріла виникла в результаті конкурсу, оголошеного технічним директором бренду Škoda Владиславом Сикорою, тоді як сама ідея приписується Томашу Маглічу, тодішньому комерційному директору компанії. Повідомляється, що Магліча надихнув рельєф на стіні його офісу із зображенням корінного американця з характерним головним убором. Однак остаточний вигляд логотипу – це робота професіонала. Історичні джерела припускають, що відомі чеські скульптори Отакар Шпаніель або Отто Гутфройнд могли зробити свій внесок у його проектування, хоча їх участь залишається неперевіреною. Зрештою було створено дві версії крилатої стріли – одна з п’ятьма пір’їнами, інша – з трьома. Обидва вони були зареєстровані як торгові марки компанії Škoda 15 грудня 1923 року в патентному бюро в Пльзені. Проте графічно чистіший і візуально простіший дизайн із трьома пір’їнами над летючою стрілою незабаром став кращим вибором. Спочатку логотип з’явився на локомотивах, виготовлених у Пльзені. Лише у 1925 році відбулося злиття з автовиробником Laurin & Klement, і тоді ця емблема з’явилася на автомобілях з Млада-Болеслава.
Значення логотипу
Логотип Škoda втілює прихильність бренду до високих технічних і естетичних стандартів і точного виробництва, а також символізує динамізм руху вперед. Кожен елемент логотипу підсилює це повідомлення: велике коло символізує глобальне охоплення та бездоганний характер виробництва Škoda, тоді як крило вказує на технологічний прогрес, широкий модельний ряд та глобальне поширення. Стрілка, спрямована вперед, символізує прогресивні виробничі процеси та ефективність, тоді як менше коло, що нагадує око, символізує точність інженерії, досвіду та передбачення Škoda. Крилата стріла історично використовувалася на автомобілях, оригінальних запчастинах та інформаційних і комунікаційних матеріалах Škoda. Примітно, що за 100 років він зазнав лише п’яти помітних модифікацій і змін кольору.
Незначні зміни протягом століття
У своїй оригінальній формі логотип мав металеву основу, тому використовувалися срібний і синій кольори. У 1950-х і 1960-х роках логотип також з’являвся в червоному кольорі та часто поєднувався з написом Škoda. У період з 1993 по 1994 рік синій колір був замінений на зелений. У той же час коло навколо було розширено для розміщення напису Škoda Auto. Однак ця ітерація була недовгою: у 1994 році логотип змінився на більш скульптурний вигляд: зовнішнє зелене коло стало чорним, а зелена крилата стріла підкреслювала прихильність бренду до навколишнього середовища. Логотип на транспортних засобах включав напис Škoda та лавровий вінок у нижній частині оточуючого кола. У 2011 році дизайн було замінено на сучасний, більш світлий варіант із зеленими, сріблястими та чорними елементами. У 2022 році Škoda представила значне оновлення свого фірмового стилю, найрадикальнішу зміну за 30 років. Оновлений логотип покращує зовнішній вигляд бренду в цифрових каналах, особливо на мобільних пристроях, і забезпечує більшу гнучкість у різних форматах.