Результати Škoda Auto за три квартали 2024 року

Це зростання було підтримано потужним третім кварталом, протягом якого було поставлено 222 700 автомобілів (+6%). Фінансові показники компанії підкреслюють її сильну позицію: дохід зріс до 20,4 млрд євро (+3,8%), операційний прибуток зріс на 34,8% до 1,7 млрд євро, а рентабельність продажів (ROS) досягла 8,3% (6,4%). Найуспішнішими ринками за абсолютним зростанням за перші три квартали є Німеччина, Туреччина, Велика Британія, Польща та Франція. Електричний Enyaq залишається одним із найбільш продаваних BEV на ключових ринках, таких як Німеччина, де він посів перше місце серед електромобілів у вересні. Це робить Enyaq другим найбільш продаваним електромобілем у Німеччині за перші дев’ять місяців 2024 року. Škoda зміцнила свою позицію як четвертий найбільш продаваний бренд у Європі. Крім того, нещодавно випущений повністю електричний компактний позашляховик Elroq виділяється як найдоступніший електромобіль у своєму класі, беручи до уваги його велике стандартне обладнання та розмір батареї. Вперше для бренду продажі почалися одразу після прем’єри.

Клаус Целлмер, генеральний директор Škoda Auto, зазначає: «Škoda Auto виводить наш успіх на наступний рівень за допомогою стратегії продукту, яка резонує з нашими клієнтами та відповідає потребам цієї епохи переходу в мобільності. Я глибоко вдячний усім, хто проектує, виготовляє та продає наші автомобілі, а також нашій дилерській мережі та партнерам-постачальникам. Найголовніше – велика подяка нашим шановним клієнтам за непохитну підтримку та участь у нашому шляху. Разом ми ведемо Škoda Auto вперед надійно та відповідально. Нещодавно представлений повністю електричний Elroq ще більше сприятиме цьому шляху як нова точка входу в електронну мобільність із чудовим співвідношенням ціна-якість для широкої аудиторії. Наша програма інтернаціоналізації також дуже скоро отримає поштовх з презентацією компактного позашляховика Kylaq, розробленого та виробленого в Індії для Індії».

Хольгер Петерс, член правління Škoda Auto з питань фінансів, інформаційних технологій і права, наголошує: «Фінансові результати за перші три квартали ще раз підтверджують, що, незважаючи на виклики цього трансформаційного періоду, ми успішно проходимо його. Усі ключові фінансові показники вказують на зростання, зокрема наш операційний прибуток, який зріс більш ніж на 34%, сприяючи значному чистому грошовому потоку майже в 2 мільярди євро. Ці солідні результати є важливими факторами для постійного інвестування в майбутні продукти, наші виробничі майданчики та процеси цифровізації, тим самим постійно підтримуючи майбутнє нашої компанії. Наші заходи в рамках програми Next Level Efficiency+ продовжують виявляти ефективність і допоможуть нам стабільно підтримувати рентабельність продажів на рівні вище 8% у найближчому майбутньому. Серед факторів успіху, що сприяють високим фінансовим показникам, можна назвати синергію в рамках Brand Group Core – масових брендів Volkswagen Group – і спільні зусилля щодо ефективного зниження витрат. Однак ми повинні продовжувати просуватися в цьому напрямку разом і продовжувати контролювати наші факторні витрати, оскільки ринкові умови залишаються складними».

Мартін Ян, член правління Škoda Auto з продажів і маркетингу, додає: «Поставки по всьому світу, а особливо в Європу, демонструють, що наша бренд-кампанія набуває ефекту, а модельний ряд досягає найвищого рівня з точки зору дизайну, корисності та цін. Škoda Auto є одним з найуспішніших постачальників у європейському сегменті True Fleet, де наша компанія у сукупності займає третє місце. Я переконаний, що новий електричний Elroq поповнить ряди наших успішних моделей як у автопарку, так і в приватному секторі, оскільки його характеристики у поєднанні з привабливою ціною викликала заслужений інтерес. На багатьох ринках ціна цього електромобіля вже на одному рівні з його аналогом Karoq, що відповідає нашому зобов’язанню пропонувати клієнтам найкраще з обох світів — незалежно від їх уподобать: двигунів внутрішнього згоряння чи електричних».

Сильний операційний прибуток і стабільний RoS (рентабельність продажів)
Після значних результатів у першій половині року Škoda Auto підтвердила свою фінансову стабільність у третьому кварталі 2024 року. За перші дев’ять місяців 2024 року дохід зріс на 3,8% до 20,4 мільярда євро порівняно з аналогічним періодом минулого року, операційний прибуток зріс на 34,8% до 1,7 млрд євро, тоді як показник RoS досягнув 8,3%. Головними рушійними силами зростання прибутку Škoda Auto є її широкий модельний ряд і ефективна структура витрат. Чистий грошовий потік зріс на 98% до 2 мільярдів євро.

Повністю оновлений модельний ряд Škoda та різноманітні варіанти силових агрегатів сприяли збільшенню світових поставок на 4,5% порівняно з минулим роком до 671 300 одиниць. Третій квартал був особливо успішним: Škoda Auto поставила 222 700 автомобілів по всьому світу, що на 6,0% більше, ніж за той же період минулого року. Вересень 2024 року став найкращим місяцем для Škoda за останні три роки: було поставлено 84 200 автомобілів, що є найвищим показником з червня 2021 року, що дає обережно оптимістичний прогноз на решту року.

Цифри поставок наближаються до рекордів 2019 року з значним зростанням на ключових ринках
Škoda випереджає загальний європейський ринок, де вона досягла найвищих поставок у серпні та вересні за всю свою історію. За перші три квартали продажі Škoda в Європі зросли на 8,2%, зміцнивши свою позицію четвертого найбільш продаваного бренду. З 552 400 автомобілями, поставленими за перші три квартали 2024 року, Škoda повернулася до допандемічного рівня, який востаннє спостерігався у 2019 році.

Найбільше абсолютне зростання було зафіксовано в Німеччині (140 000 автомобілів; +24 600), Туреччині (30 100; +5 700), Великобританії (58 300; +5 200), Польщі (43 900; +4 600) і Франції (31 600; +4 300). Значні покращення відбулись і в Середземноморському регіоні, з найбільшим зростанням в Ізраїлі (15 900; +3 100), Італії (27 900; +2 400) та Іспанії (24 600; +2 400).

Особливо значне зростання продажів було зафіксовано в Німеччині, найбільшому окремому ринку бренду. Цього року автовиробник поставив на 21,4% більше автомобілів порівняно з минулим роком, а повністю електричний Škoda Enyaq став найбільш продаваним електромобілем у вересні у кількості 3400 проданих одиниць.

Портфоліо наймолодших моделей в історії бренду, Enyaq серед найбільш затребуваних BEV
Попит на моделі Škoda залишається високим. Наймолодше портфоліо бренду резонує з клієнтами в багатьох регіонах завдяки своєму дизайну, розширеним функціям і переконливій пропозиції ціни та якості. Широкий вибір варіантів силових агрегатів – від сучасних економічних двигунів з ДВС до гібридів і повністю електричних моделей – також сприяє цьому успіху.

Продажі оновленого бестселера Octavia зросли на 13,7% протягом перших трьох кварталів. Поставки популярної моделі Fabia також різко зросли на 21,3%. Зважаючи на великий обсяг замовлень, перспективи на решту 2024 року залишаються оптимістичними.

Незважаючи на загальне уповільнення продажів електромобілів, повністю електричний Enyaq продовжує займати позиції серед найбільш продаваних електромобілів у Європі, забезпечуючи собі провідні позиції на таких ринках, як Чехія, Фінляндія, Німеччина та Швейцарія.

Закладаючи фундамент для подальшого розвитку з Škoda Elroq і Škoda Kylaq
Škoda продовжує розширювати свій портфель електромобілів, представивши Elroq, який входить у дуже затребуваний підсегмент компактних SUV. Вперше в історії бренду Škoda розпочала продажі відразу після світової прем’єри 1 жовтня, і модель вже викликала значний інтерес, про що свідчить активність веб-конфігураторів в 11 країнах першої хвилі продажів.

Повністю електрична лінійка Škoda буде додатково посилена з випуском нового Enyaq у 2025 році, за яким у 2026 році з’явиться повністю новий Epiq – компактний міський кросовер.

Найближчими днями Škoda Auto розширить свою лінійку в Індії запуском компактного позашляховика Kylaq, який увійде у висококонкурентний сегмент менше 4 метрів. Kylaq буде вироблятися на місці з використанням компонентів від регіональних постачальників.

Показники в Україні
За 9 місяців 2024 року Škoda упевнено утримує 5 позицію на ринку України. У порівняні з 2023 роком компанія показала приріст у 5%. У вересні цього року компанія досягла позначки 8,6% серед нових проданих авто і зайняла 3 позицію. Лідери продажів у своїх класах — Škoda Scala, із долею ринку 30,1%, Škoda Octavia з позначкою 57,3% та Škoda Kodiaq, який займає 36,3% долі ринку у своєму класі.

Порівняння ключових цифр, січень – вересень 2024**

Škoda Auto Group*
Січ-Вер 2024
Січ-Вер 2023
Зміни
Поставки клієнтам
авто
671,300
642,200
+4.5%
Виробництво***
авто
780,500
741,500
+5.3%
Продажі****
авто
808,600
777,500
+4.0%
Виручка від реалізації
€ млн
20,399
19,659
+3.8%
Операційний прибуток
€ млн
1,699
1,260
+34.8%
Рентабельність продажів
%
8.3
6.4
Інвестиції
€ млн
1,182
1,296
−8.8%
Чистий грошовий потік
€ млн
1,990
1,004
+98.2%

* Škoda Auto Group включає Škoda Auto a.s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd. і до травня 2023 року до складу Групи також входило ТОВ «Фольксваген Груп Рус», фінансові результати якого включено до того часу.

** Відхилення у відсотках розраховуються з неокруглених цифр.

*** Включає виробництво в Škoda Auto Group, за винятком виробництва на складальних заводах-партнерах у Китаї, Словаччині та Німеччині, але включаючи інші бренди групи, такі як Seat, VW і Audi; виробництво транспортних засобів, за винятком запчастин/повних комплектів.

**** Включає продажі Škoda Auto Group дистриб’юторським компаніям, включаючи інші бренди групи, включаючи Seat, VW, Audi, Porsche і Lamborghini.

Поставки по всьому світу в перші 3 кв. року за регіоном

Регіон продажів
Січ-Вер 2024
Січ-Вер 2023
Зміни
Західна Європа
392,700
355,100
+10.6%
Німеччина (найбільший ринок)
140,000
115,300
+21.4%
Центральна Європа
138,400
136,400
+1.5%
Чехія
61,700
64,300
−4.1%
Східна Європа
36,000
34,400
+4.5%
Китай
11,800
18,100
−34.6%
Iндія
24,000
35,600
−32.7%
Всього (світовий показник)
671,300
642,200
+4.5%

Поставки автомобілів Škoda клієнтам у трьох кв. 2024 р.

Модель
Січ-Вер 2024
Зміни
Škoda Octavia
164,900
+13.7%
Škoda Kamiq
92,300
+8.3%
Škoda Fabia
84,900
+21.3%
Škoda Karoq
81,800
+7.9%
Škoda Kodiaq
80,300
−1.2%
Škoda Enyaq
50,800
−6.7%
Škoda Superb
50,100
−0.5%
Škoda Scala
42,500
−1.9%
Škoda Kushaq
12,700
−34.4%
Škoda Slavia
11,000
−22.0%

В одиницях, округлено, за моделями; зміна у відсотках порівняно з аналогічним періодом 2023 року