
Електричні моделі з можливістю підзарядки, включаючи повністю електричні транспортні засоби (BEV) та гібриди з можливістю підзарядки (PHEV), разом склали рекордні 15% від загального обсягу поставок з 36 900 автомобілями. Стабільні продажі та фінансові результати знову продемонстрували фінансову стабільність та стійкість Škoda Auto, незважаючи на поточні динамічні ринкові умови.
Škoda Auto отримала дохід у розмірі 7,259 мільярда євро (+10,4%), операційний прибуток зріс до 546 мільйонів євро (+2,1%), рентабельність продажів склала 7,5% (8,1% у першому кварталі 2024 року), а чистий грошовий потік зріс до 527 мільйонів євро, що на 15,3% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Ці результати були досягнуті завдяки суворій дисципліні витрат та широкому, сучасному модельному ряду. Компанія також продовжує отримувати вигоду від синергії в рамках Volkswagen Group та Brand Group Core.
Клаус Целлмер, генеральний директор Škoda Auto: «Škoda Auto продовжила динаміку нашого найкращого фінансового року в 2024 році в перший квартал, досягнувши подальшого прибуткового зростання, включаючи двозначне зростання доходу та чистого грошового потоку. Глобальні поставки зросли на 8,2% порівняно з минулим роком, перевищивши середній показник галузі. Ми здатні ефективно підтримувати прибутковість навіть в умовах потенційних європейських зборів за викиди CO₂. Цей успіх підтверджує наш підхід, орієнтований на клієнта, в епоху переходу до більшої електрифікації. Новий, повністю електричний компактний SUV Elroq очолив наш розширюваний напрямок електромобільності з кількістю замовлень понад 45 000 до кінця березня. Його родич по SUV, новий Enyaq, знову став одним з найпопулярніших BEV в Європі з поставками, що зросли майже на 45% порівняно з минулим роком. Я вдячний нашим клієнтам за позитивну реакцію на наші продукти та всім співробітникам Škoda за розробку, виробництво та продаж нашого найрізноманітнішого та найсучаснішого модельного ряду. Ми також зробили важливі кроки у подальшому розширенні нашої міжнародної присутності за межами Європи, запустивши абсолютно новий компактний SUV Kylaq в Індії та відкривши виробничий завод у В’єтнамі. Загалом, наші результати на сьогоднішній день показують, що ми залишаємося серед найуспішніших та найприбутковіших брендів масового сегменту автомобілів».
Хольгер Петерс, член правління Škoda Auto з питань фінансів, ІТ та юридичних питань: «Наші фінансові результати за перший квартал відображають дуже сильний початок року. Хоча ці цифри включають витрати, пов’язані з регулюванням CO₂ в Європі, вони демонструють нашу прихильність до суворої оптимізації витрат. Крім того, ми отримуємо вигоду від нашого добре збалансованого модельного портфеля, проектів з використанням штучного інтелекту та існуючої синергії в рамках Brand Group Core. Загалом, ми повністю віддані просуванню трансформації в автомобільній промисловості – тут, на нашому рідному чеському ринку, по всій Європі та за її межами. Ми наполегливо працюємо над забезпеченням надійної основи для майбутніх інвестицій з метою подальшого зміцнення нашої компанії».
Мартін Ян, член правління Škoda Auto з продажу та маркетингу, додав: «Показники Škoda у першому кварталі 2025 року принесли вражаюче зростання на 5,2% у Європі в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, що знову перевершило ринок загалом. Цьому успіху сприяли низка країн, таких як Велика Британія, Франція, Іспанія, Італія, Німеччина чи Чеська Республіка. Але також віддалені ринки, такі як Туреччина та Ізраїль, зробили свій внесок у наші загальні високі показники продажів. В Індії нам навіть вдалося збільшити наші поставки клієнтам майже на 90% порівняно з 2024 роком завдяки нашій новій моделі Kylaq. У Європі ми підтвердили свою сильну позицію як четвертого найпопулярнішого бренду, одночасно більш ніж подвоївши наші поставки електромобілів: ми досягли 36 900 одиниць, включаючи як електричні, так і гібридні моделі з підзарядкою від мережі. Це вражаюче показує: наша модельна стратегія виявляється ефективною на міжнародних ринках. Ми продовжуємо посилювати нашу клієнтоорієнтованість – не лише через нашу лінійку продуктів, але й у нашому досвіді продажів та обслуговування, де наша концепція Human Touch, зосереджена на персональному, орієнтованому на людину підході».
Видатні результати поставок у Європі
Škoda Auto розпочала 2025 рік на повну потужність, поставивши 238 600 автомобілів клієнтам по всьому світу з січня по березень – що на 8,2% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Серед ринків з найкращими показниками були Німеччина (46 500 автомобілів; +6,7%), Велика Британія (22 600; +23,0%), Чеська Республіка (22 000; +8,6%), Індія (15 000; +89,3%) та Ізраїль (8 200; +35,8%). Франція та Швеція також сприяли збільшенню поставок, продемонструвавши дуже сильні результати у першому кварталі.
У Західній Європі поставки зросли на 6,7% до 136 300 автомобілів. Це зростання ще більше зміцнило позиції бренду як четвертого виробника автомобілів з найбільшими продажами на європейському ринку. Зі зростанням поставок на 5,2% у Європі вдалося знову перевершити загальний ринок, який зменшився на 0,3%.
В Індії Škoda Auto зафіксувала різке зростання поставок після запуску нового SUV Kylaq, досягнувши 15 000 одиниць (+89,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року).
Позиції на українському ринку
У першому кварталі 2025 року бренд Škoda посів третє місце в загальному рейтингу продажів нових автомобілів в Україні, досягнувши частки ринку 7,5%. Моделі Škoda Scala та Škoda Octavia продовжують впевнено утримувати лідерські позиції у своїх сегментах, із частками ринку 21,6% та 65,0% відповідно.
Elroq стимулює зростання поставок електромобілів
Частка електромобілів (EV), що охоплюють як BEV, так і PHEV, стрімко зростає. Разом усі електрифіковані моделі з підзарядкою становили 15% поставок порівняно з 8% у першому кварталі 2024 року. Це включає повністю електричні Elroq та Enyaq, а також вдосконалені гібридні варіанти Kodiaq та Superb з підзарядкою. За перші три місяці 2025 року поставки автомобілів PHEV клієнтам потроїлися порівняно з першим кварталом 2024 року, досягнувши 9900 одиниць. Одним з основних рушійних факторів є успішний абсолютно новий Elroq: з жовтня минулого року до кінця березня компактний позашляховик отримав понад 45 000 замовлень. Очікується, що високий попит зросте ще більше з появою нещодавно представленого топового Elroq RS. Модель була особливо добре сприйнята в Німеччині, Великій Британії, Франції, Нідерландах та Бельгії. Поставки вже розпочалися. З появою Elroq, Škoda Auto подвоїла свої амбіції щодо продажів електромобілів на цей рік.
Новий Enyaq: один з найбільш затребуваних електромобілів у Європі продовжує свою історію успіху
Enyaq увійшов до трійки найбільш продаваних електромобілів у Європі минулого року та продовжив свої сильні показники у першому кварталі 2025 року. З 20200 поставлених одиниць (+44,7% у річному обчисленні) він залишається однією з найбільш затребуваних електричних моделей на ключових ринках, таких як Німеччина, Чехія та Швейцарія.
Нове сімейство Enyaq, представлене в січні, ще більше посилило темпи продажів, зробивши близько 25 000 нових замовлень до кінця березня. Перші поставки клієнтам заплановані на другий квартал, починаючи з Німеччини, Великої Британії та Данії.
Попит на автомобілі Škoda з двигунами внутрішнього згоряння також залишається високим, що підтримується найсучаснішим та найповнішим модельним портфелем в історії компанії. Octavia залишається моделлю, що найбільше продавалася, з 49 400 поставленими одиницями. Крім того, більший позашляховик Kodiaq також привабив більше клієнтів для флоту, загалом було поставлено 32 300 одиниць (+32,2%). Kamiq та Fabia також користувалися високим попитом.
Просування стратегії інтернаціоналізації: новий завод у В’єтнамі та вихід на ринок Оману
Наприкінці березня 2025 року Škoda Auto та її місцевий партнер та інвестор, Thanh Cong Group, відкрили новий складальний завод у В’єтнамі для моделей Slavia та Kushaq. Ця важлива віха в стратегії інтернаціоналізації бренду підкреслює амбіції Škoda Auto щодо зміцнення своєї присутності за межами рідного європейського ринку. Škoda використовує синергію з сусідньою Індією, звідки імпортує повністю розібрані комплекти (CKD) для складання позашляховика Kushaq.
Крім того, автовиробник вийшов на ринок Оману, що стало ще одним кроком у стратегічній експансії на Близькому Сході.
Порівняння ключових показників, січень-березень 2025 р.
**Відсоткові відхилення розраховуються на основі неокруглених цифр.
***Включає виробництво в групі Škoda Auto, за винятком виробництва на партнерських складальних заводах у Китаї та Словаччині, але включаючи інші бренди групи, такі як Seat, VW та Audi; виробництво автомобілів, за винятком комплектів/комплектів.
****Включає продажі групи Škoda Auto дистриб’юторським компаніям, включаючи інші бренди групи, зокрема Seat, VW, Audi, Porsche та Lamborghini.
Поставки по всьому світу у першому кварталі 2025 року
Регіон продажів |
2025
|
2024
|
Зміни
|
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Західна Європа
|
136 300
|
127 700
|
+6,7%
|
||||
Німеччина (найбільший ринок)
|
46 500
|
43 500
|
+6,8%
|
||||
Центральна Європа
|
47 200
|
46 300
|
+2,0%
|
||||
Чехія
|
22 000
|
20 300
|
+8,6%
|
||||
Східна Європа
|
10 800
|
11 000
|
-1,2%
|
||||
Китай
|
3 000
|
3 800
|
-20,0%
|
||||
Індія
|
15 000
|
7 900
|
+89,3%
|
||||
Всього
|
238 600
|
220 500
|
+8,2%
|
Поставки автомобілів Škoda клієнтам у першому кв 2025 р