
Тепер Škoda Auto використовує екологічно чисте паливо HVO (гідрогенізована рослинна олія) як початкову заправку для нових дизельних моделей, що виробляються на її чеських заводах, а також для заправки власного логістичного парку. Це синтетичне дизельне паливо виробляється з відходів і відрізняється від біодизеля, який отримують із сільськогосподарських культур. Паливо HVO виготовляється з використаних жирів та олій шляхом хімічної гідрогенізації, тому не потребує сільськогосподарських угідь, що робить його ще більш екологічним. Біопаливо нового покоління постачається чеською державною компанією ČEPRO. Ініціатива є частиною заходів Škoda Auto із декарбонізації та спрямована на значне скорочення вуглецевого сліду корпоративної діяльності. Мета компанії — до кінця десятиліття досягти вуглецево-нейтральної роботи всіх заводів у Чехії та Індії.
«Паливо HVO забезпечує до 90% менші чисті викиди вуглецю порівняно з викопним дизельним паливом. Як перший бренд Volkswagen Group, який запровадив це інноваційне рішення, ми використовуємо HVO не лише у наших легкових автомобілях, а й для заправки вантажівок, що забезпечують внутрішню логістику на наших чеських заводах. З серпня по грудень 2024 року ці транспортні засоби спожили близько 46 000 літрів HVO, що відповідає економії приблизно 300 тонн CO₂. Це значний крок до зменшення вуглецевого сліду нашої діяльності та досягнення CO₂-нейтрального виробництва на наших виробничих майданчиках», — зазначив Карстен Шнаке, член правління Škoda Auto з питань закупівель і сталого розвитку.
HVO: екологічне паливо з численними перевагами
Паливо HVO — це вдосконалене біопаливо, яке класифікується як синтетичний замінник дизеля. Воно виробляється шляхом гідрогенізації відпрацьованих масел, зокрема використаної кулінарної олії, а також рослинних і тваринних жирів. На відміну від біодизеля, HVO не потребує використання сільськогосподарських культур.
Паливо HVO прозоре, майже без запаху, має високе цетанове число (70 проти 51 у звичайного дизеля), що покращує ефективність згоряння та знижує рівень забруднюючих викидів. Воно не містить сірки, ароматичних вуглеводнів і важких фракцій, що також сприяє зменшенню шкідливих викидів і подовженню терміну служби сажових фільтрів (DPF). У старіших дизельних двигунах HVO також забезпечує тихішу і плавнішу роботу. Його можна змішувати зі звичайним дизельним паливом.
Автомобілі Škoda, сертифіковані для HVO
Усі дизельні моделі Škoda з модельного року 2022 (з 25-го тижня 2021 року) схвалені для використання палива HVO. Такі автомобілі мають позначку XTL на кришці паливного бака. Сумісність старіших моделей можна перевірити в авторизованих дилерів Škoda. HVO та його суміші вже широко представлені на європейських ринках.
Шлях Škoda Auto до декарбонізації
Škoda Auto системно працює над зменшенням свого екологічного впливу. Компанія планує досягти вуглецевої нейтральності на всіх виробничих майданчиках у Чехії та Індії до 2030 року. Завод у Врхлабі досяг цієї мети ще у 2020 році. Одним із ключових проєктів є переобладнання теплоелектростанції в Млада-Болеславі для повного переходу на біомасу, що дозволить скоротити викиди СО₂ на 290 000 тонн щорічно.