У 2024 році чеський автовиробник Škoda Auto поставив клієнтам по всьому світу 926 600 автомобілів, що на 6,9% більше, ніж у 2023 році. Найбільшим ринком залишалася Німеччина, де було реалізовано 187 100 автомобілів, що на 29 200 одиниць більше, ніж роком раніше. Суттєве зростання також спостерігалося в Туреччині (+8 600), Великобританії (+8 400), Польщі (+7 500) та Іспанії (+6 200).
Оновлена Octavia залишалася найбільш продаваною, з результатом 215 700 одиниць (+12,4%). Незважаючи на посилену конкуренцію та уповільнення попиту на повністю електричні автомобілі, серія Enyaq продовжує викликати значний інтерес серед клієнтів. Компанія Škoda активно впроваджує глобальне оновлення своїх дилерських центрів, адаптуючи їх до нового корпоративного стилю. Станом на сьогодні було модернізовано понад 230.
З початку 2025 року бренд готовий до подальшого зростання, маючи наймолодше та найширше портфоліо продуктів, яке включає 12 модельних серій. Серед них: Elroq – повністю електричний та доступний позашляховик; оновлений Enyaq, що вже здобув популярність; компактний позашляховик Kylaq, який орієнтований на збільшення продажів на індійському ринку.
Клаус Целлмер, генеральний директор Škoda Auto, зазначив: «Мені приємно спостерігати за позитивною реакцією клієнтів, яка сприяла зростанню наших поставок у 2024 році, попри нестабільність ринкового середовища. Завдяки новим та оновленим моделям у нашому портфоліо я хочу подякувати співробітникам, які проектують, виготовляють і продають наші автомобілі, а також кожному клієнту та їхнім сім’ям, які роблять їх частиною свого життя. Наші основні європейські ринки залишаються сильними завдяки видатному дизайну, вдосконаленій безпеці та іншим функціям, які забезпечують більше переваг у кожній моделі. Усе це ґрунтується на нашій стратегії надавати клієнтам вибір силових агрегатів у перехідний період: бензинові та дизельні двигуни, м’які гібриди, гібриди, що підключаються до мережі, а також повністю електричні моделі. Успіхи 2024 року є найкращою підготовкою до ще одного складного року в 2025 році. Вони також дозволяють нам перейти до наступного етапу зростання в рамках стратегії інтернаціоналізації, яка охоплює Індію, Азію та Близький Схід. Відзначаючи цього року 130-ту річницю, Škoda Auto упевнено рухається вперед».
Мартін Ян, член правління Škoda Auto з продажу та маркетингу, зазначив: «У 2024 році ми зафіксували зростання глобальних поставок на 6,9% у порівнянні з минулим роком, що стало можливим завдяки розширенню та оновленню нашого портфоліо. Особливо успішними були результати на ключових ринках Західної та Східної Європи. Наш модельний ряд демонструє значний прогрес: оновлена Octavia, а також нове покоління Superb і Kodiaq досягли помітного зростання. Повністю електричне сімейство Enyaq продовжило свій успішний курс із майже 80 000 поставок по всьому світу, зайнявши лідируючі позиції за кількістю реєстрацій електромобілів на кількох європейських ринках. Крім того, до кінця року клієнти розмістили понад 20 000 замовлень на наш новий електричний компактний SUV Elroq. Ми також продовжуємо оптимізувати взаємодію з клієнтами. Для цього активно вдосконалюємо мобільний додаток MyŠkoda та розширюємо цифрові сервіси, такі як Pay to Park і Pay to Fuel».
Хольгер Петерс, член правління Škoda Auto з питань фінансів, інформаційних технологій та юридичних питань, наголосив: «Постійно високий попит на наші моделі є фундаментом для довгострокової фінансової стабільності компанії. Це дозволяє нам здійснювати необхідні інвестиції, забезпечуючи конкурентоспроможність та впевнене майбутнє Škoda Auto. Наша головна мета — подальше підвищення ефективності та продуктивності через успішне впровадження програми Next Level Efficiency+. Цей підхід є критично важливим для подолання поточних викликів і підготовки до майбутніх змін, включаючи подальше посилення податків на викиди в Європі цього року. Ми продовжуватимемо користуватися перевагами тісної співпраці в рамках Volkswagen Group і максимізувати синергію з Brand Group Core».
Потужне зростання в Західній та Східній Європі та успіх Enyaq
Результати Škoda Auto у 2024 році значно сприяли збільшенню поставок по всій Європі. Бренд зміцнив позицію четвертого найбільш продаваного автовиробника в регіоні.
Німеччина залишалася лідером із 187 100 поставленими автомобілями (+18,5%), що є найбільшим абсолютним приростом — +29 200 одиниць. Інші ринки також продемонстрували високі показники:
- Туреччина — 42 200 автомобілів (+25,7%),
- Велика Британія — 78 700 (+11,9%),
- Польща — 61 400 (+13,9%),
- Іспанія — 36 300 (+20,6%).
Найбільшими ринками бренду залишаються Німеччина, Чехія (84 500) і Велика Британія.
Octavia очолила чарти як найбільш продавана модель, із результатом 215 700 одиниць (+12,4%). Kamiq зайняв друге місце — 126 000 проданих одиниць (+8,2%). Fabia показала найвище процентне зростання — +24,1% (117 100 одиниць). Попит на повністю електричний Enyaq залишався стабільно високим — реалізовано 79 500 одиниць, попри зростаючу конкуренцію та загальне уповільнення попиту на електромобілі. Модель Enyaq зайняла лідируючі позиції з продажів на кількох ключових європейських ринках. У Німеччині вона стала другим найбільш продаваним електромобілем, із результатом понад 25 000 одиниць.
Результати в Україні
За результатами 2024 року Škoda посіла четверту позицію з показником 5 095 проданих авто, що на 3% більше порівняно з попереднім роком. Ринкова частка авто – більше ніж 7%. Рекордним показником для компанії став грудень, в якому вдалось досягнути другого місця на ринку з часткою 11,2%. Серед лідерів у своїх категоріях залишаються Škoda Octavia, Škoda Scala та Škoda Kodiaq*.
Нові моделі та посилення присутності на світовому ринку в 2025 році У 2025 році відбудеться повномасштабний запуск нових моделей Škoda. Разом із новим Enyaq, прем’єра якого відбулася на початку січня 2025 року, незабаром розпочнеться виробництво стратегічно важливого повністю електричного компактного SUV Elroq. Нове доповнення до портфоліо електромобілів Škoda пропонує чудову пропозицію ціни та якості, починаючи з ціни близько 33 000 євро на окремих європейських ринках. Ключовою віхою в експансії Škoda в Індії є запуск нового компактного позашляховика Kylaq, розробленого та виготовленого локально для індійського ринку. Kylaq є першою моделлю Škoda в дуже популярному сегменті автомобілів менше 4 метрів, на частку якого припадає майже 50% продажів автомобілів в Індії.
Крім того, Škoda готується розпочати складання автомобілів на новому заводі у В’єтнамі. Початкове виробництво буде зосереджено на Kushaq, а потім Slavia, повністю використовуючи переваги синергії з індійською виробничою мережею. Продажі також набирають обертів на інших ринках, таких як Казахстан, де минулого року Škoda продала понад 1400 автомобілів після свого повернення на ринок.
Глобальні поставки автомобілів у 2024 р за регіонами
Поставки автомобілів Škoda клієнтам у 2024 році*
* в одиницях, округлено; відсоткова зміна порівняно з 2023 роком
Без урахування китайських автомобілів